Veel gestelde vragen

Is een Aansprakelijkheidsverzekering (AVB) verplicht bij jullie?

Ja, wij vragen ZZP-ers bij start een geldig polisblad van hun aansprakelijkheidsverzekering (AVB) aan ons te verstrekken. Je kunt het jezelf niet veroorloven om als ondernemer zonder een verzekering klussen of projecten aan te nemen. De kosten van een gemiddelde verzekering voor een elektromonteur, loodgieter, tekenaar etc ligt tussen de  €250 tot €500 Voor dit bedrag van enkele tientjes per maand kun je het risico van eventuele schade afdekken. Dus regel het gewoon en doe jezelf en jouw familie een groot plezier met het afsluiten van een aansprakelijksverzekering. Mocht je eens willen kijken bij één van de grootste verzekeraars van Nederland zie link https://www.zekur.nl/zzp-verzekering

Wat doen jullie voor die vergoeding?

Wij krijgen regelmatig de opmerking dat uitzend- en detacheringsbureau's zo'n hoge marge tussen het zzp tarief en het verkooptarief doen. Bij BlueBeaver werken wij met een transparant verdienmodel en houden we de marge leuk voor iedereen. Om dat te kunnen doen hebben wij wel veel processen slimmer moeten maken én vragen wij ook aan de ZZP'ers om mee te werken om het proces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Hoe minder gedoe we hebben, hoe minder "faal"-kosten we hebben. Samen kunnen we de kosten laag houden. Wij kunnen op deze manier met een scherpe marge een gezonde bedrijfsvoering garanderen en onze klanten en ZZP'ers betalen niet meer dan strikt noodzakelijk is. Win-Win in onze ogen en een zuiver en transparant verdienmodel voor iedereen.

  • Dagelijks netwerken, benaderen van nieuwe contacten en bestaande relatie onderhouden
  • Projecten bezoeken en planningsverwachtingen in kaart brengen
  • Bellen voor vrijgekomen ZZP-er die een nieuwe klus zoekt
  • Vacature search voor werkzoekende en ons netwerk inzetten 
  • Verwerking van de facturen, uurbonnen en snelle betalingen binnen 14 dagen
  • Dossiers op orde houden voor Klanten en ZZP-ers
  • Credit check doen van de bedrijven waarvoor wij projecten maken
  • Advies, sparren over ondernemerszaken

Krijg ik van jullie werkkleding en een auto van de zaak?

Nee, wij verstrekken geen bedrijfswagens van BlueBeaver. Wij helpen mensen bij hun zoektocht van A naar Beter. Deze bemiddelingstrajecten hebben altijd als doel dat je in dienst treedt bij de opdrachtgever. De opdrachtgever verzogt dan ook vanaf de start de benodigde bedrijfsmiddelen voor jou. Denk aan een laptop, telefoon, kleding, bedrijfswagen etc. Voor de afdeling projecten werken wij vooral met ZZP-ers en daarvoor geldt dat zijzelf hun bedrijfsmiddelen verzorgen en onderhouden. De kleding die je kan tegen komen is promotionele kleding en geven wij bij gelegenheid weg als presentjes.

Kan ik bij jullie in vaste dienst komen?

Wij helpen mensen bij het vinden van vaste banen. Voordat je in dienst komt bij de opdrachtgever kan het voorkomen dat je eerst tijdelijk in dienst komt bij BlueBeaver. De andere optie is op basis van W&S, dan kom je direct in dienst bij de opdrachtgever, "jouw nieuwe werkgever". Wij richten ons 200% op onze core business en dat is netwerken bij de mooiste bedrijven en bemiddelen van gedreven mensen in de techniek branche. Wij hebben niet de doelstelling om mensen bij ons zelf in dienst te nemen en te verhuren of uit te zenden. Wij hebben zelf geen eigen projecten. Ons werk is om meer mensen gelukkig te maken met hun "droom"baan en ZZP-ers te ondersteunen bij het vinden van de juiste klus in de buurt te vinden.

Bewaken jullie de risico's van schijnzelfstandigheid?

Ja, wij bewaken actief of ZZP-ers voldoen aan de gestelde eisen door de belastingdienst. Naast dat wij de verplichte papieren en verzekeringen beoordelen en in een dossier vastleggen beoordelen wij ook welke projecten ZZP-er eerder heeft gedaan en bij welke opdrachtgevers. Referenties zijn het middel om dit ook te controleren. Daarnaast spreken wij met iedere ZZP-er over de onderwerpen die in het afwegingskader van de bealstingdienst zijn voorgesteld. Zo willen wij weten welke uitrusting jij meebrengt en hoe compleet deze is, of je over een (mobiele) werkplaats beschikt, of je een eigen laptop en software gebruikt en allemaal doet om jouw bedrijf te presenteren in de markt denk aan: website, reclame uitingen, advertenties of  bedrijfskleding met eigen logo. Als je via het Blue Beaver netwerk een nieuwe opdracht hebt kunnen aannemen, dan geldt altijd een resultaatverplichting. Jij bent verantwoordelijk voor een deel van een installatie, een project of een technisch ontwerp/calculatie. Wij zijn goed in het plannen, netwerken en acquireren van projecten! Wij houden voor jou en jouw opdrahtgever in de gaten hoelang je al op een project/klus werkt en zullen tussentijd andere klussen voordragen zodat je in overleg met de klant(en) kunt switchen en afwisselen. Op deze manier voldoen wij samen aan de wetgeving, maar nog belangrijker je bouwt voor jezelf een stabiel en betrouwbaar klantenbestand op. Op deze manier ondersteunen wij jou als ondernemer een duurzaam toekomst te realiseren met jouw bedrijf. Tot slot adviseren wij ZZP-ers de checklist (belastingdienst) in te vuillen om te beoordelen of je ondernemer bent voor de inkomstenbelasting. zie link Checken of ik ondernemer ben voor de inkomstenbelasting Deze uitslag geeft een beeld hoe jouw situatie beoordeelt kan worden.

VCA basis of VCA VOL wat is de regel?

Wij krijgen vaak de vraag over of een ZZP-er nu wel/niet een VCA-VOL moet hebben. De regel is dat iemand die leiding geeft aan andere medewerkers een VCA VOL moet hebben. Mensen met een VCA VOL opleiding zijn "de borgpennen" voor een VCA systeem binnen een bedrijf. Deze mensen worden geacht het veiligheidssysteem te bewaken en uit te dragen naar de overige collegae. Een ZZP-er is een ondernemer en zou vanuit die rol dan ook de borgpen voor zijn bedrijf of projecten moeten zijn om zijn VCA systeem te borgen. Het is dus zo dat een bedrijf minimaal 1 iemand met VCA VOL moet hebben om op zijn minst kennis te hebben van de procedures voor hemzelf als wel voor zijn collegae en/of bezoekers/stagiaires.

Wij vragen dan ook altijd een VCA VOL aan onze ZZP-ers. Je kunt starten met een VCA-basis, maar bij het verlopen van je VCA basis eisen wij een verlenging met VCA-VOL. 

Kan ik ook projecten in onder aanneming krijgen?

Zeker, Wij zijn blij dat je deze vraag aan ons stelt. Het antwoord is dan ook JA. Wij hebben ervaren dat ondernemers / ZZP-er die deze vraag stellen nog een stap verder gaan in hun ondernemersschap en daar worden wij blij van. Ons doel is namelijk om "nieuwe" ondernemers verder te helpen met hun bedrijf door ze te ondersteunen met het laten groeien van hun omzet door een netwerk te bieden en hun klantenbestand te vergroten. Het aannemen van (deel-)projcten is steeds populairder. Klanten vragen steeds meer naar deze oplossing omdat ze hiermee een deel van hun eigen risico wegleggen. Ook hebben ze minder zorgen over deel-installaties waar ze zelf minder goed of minder snel in zijn. Op deze manier ontstaat er een win-win situatie voor beide partijen. De opdrachtgever heeft minder zorgen, de ZZP heeft meer verantwoordelijkheid en inbreng en daardoor ook de mogelijkheid om zijn eigen resultaat te beinvloeden. Werken in onder aanneming biedt de ZZP-er tevens de mogelijkheid om te groeien door bijvoorbeeld met andere ZZP-ers of persooneel te werken. Sinds de oprichting van Blue Beaver is dit een onderdeel van de bedrijfsvoering. Naast dat op deze manier het werk, de risico's en de winst eerlijker verdeeld worden,  zien wij inmiddels ook dat de wetgever aanstuurt op dit soort samenwerkingen. Wij zien dat momenteel ongeveer 15% van onze projectvolume in onderaanneming wordt uitgevoerd. Wil je meer weten over deze manier van samenwerken en in welke sector wij deze projecten hebben? Laat dan je gegevens achter en wij bellen je snel.

Is een GPI (generieke poort instructie) verplicht bij jullie?

Een GPI-certificaat, ook wel generieke poortinstructie, is geen verplichting bij ons. Wel is het zo dat er bepaalde opdrachtgevers en projecten zijn waar wij uitsluitend mensen of ZZP-ers kunnen inzetten als zij beschikken over een GPI certificaat. BlueBeaver biedt dan ook de mogelijkheid om een GPI certificaat te behalen. Mocht jij op een project willen of kunnen gaan werken waar een GPI nodig is, dan kunnen wij zorgen dat jij jouw veiligheidskennis binnen een dag weer up to date hebt en beschikt over en GPI certificaat. Gewoon om alles soepel te laten verlopen en allemaal online.

Hoe snel betalen jullie mijn factuur of salaris?

Voor de verloning van jouw salaris hebben wij verschillende keuze opties. Zo bepaal jij of je per week, per 4 weken of per maand betaald wilt worden. Wij begrijpen dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft of een bepaald systeem gewend is. Geen probleem bij BlueBeaver! Wij passen ons proces aan jouw wensen aan. Onze techniek staat voor niets! ;-)
Voor ZZP'ers geldt dat wij standaard na 14 dagen jouw factuur betalen. Dat is al snel t.o.v. het gemiddelde betaaltermijn in Nederland, dat ligt momenteel op 32 dagen. Maar het kan nog sneller en soms is dat wenselijk. Het snelste* wat wij kunnen bieden is aan einde van week gelijk jouw factuur uitbetalen. *(Dit kan alleen met een getekende urenbon. Hiervoor vragen wij jou tevens een betalingskorting van 3% te geven op jouw factuur).
Bel me terug.

Zet ons aan 't werk

Bel mij terug

Hi there!

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Inschrijven

BlueBeaver gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en haar diensten te optimaliseren. Lees onze privacy verklaring